Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

 


Του Μάνδαλου Παναγιώτη. e-mail: panosmandalos@yahoo.gr
Αφορμή για αυτή την ιδέα αυτού του άρθρου στάθηκε ένα ταξίδι για ένα συνέδριο στην Πάδοβα της Ιταλίας, με τον αγαπητό συνάδελφο στην δουλειά, βιοπαθολόγο Κωσταντινίδη Θεοχάρη. Πήγαμε λοιπόν μέσω μιας πτήσης της γνωστής αεροπορικής εταιρίας Ryanair χαμηλών ναύλων τις λεγόμενες «φτηνιάρικες», «Low cost» και μάλιστα με ένα αίσθημα ίσως φόβου για την ποιότητα της πτήσης και ...
την ασφάλεια, που τελικά ήταν μόνο στην ιδέα μας μιας και το ταξίδι κύλησε ομαλότατα και πολύ ευχάριστα. Η πτήση φυσικά ήταν Θεσσαλονίκη-Μπέργκαμο, μια πόλη κάπου στα 45 χιλ. από το Μιλάνο κάτω από τις Άλπεις και κάπου 50 χιλ. από την λίμνη του Κόμο (Lago Maggiore) στα Αυστριακά σύνορα. και από εκεί με το τρένο για Πάντοβα.

Το Μπέργκαμο είναι ιστορική πόλη με Κέλτικες ρίζες που προσαρτήθηκε από τους Ρωμαίους έγινε δουκάτο και κατακτήθηκε από τον Κάρλο Μάγνο, πέρασε στην κατοχή της Αυστρίας το 1815, και τελικά το 1859 ο Γκαριμπάλντι το προσάρτησε στην Ιταλία όπου και ανήκε ο μεγαλύτερος πληθυσμός της πόλης. Έχει μεγάλη μουσική ιστορία μιας και η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία την είχε σαν κέντρο μεσαιωνικής μουσικής και τέλος γεννήθηκαν στην πόλη μουσικοί όπως ο Γκαετάνο Ντονιτσένι και ο Πιέτρο Ντονατέλι. Αν αναφερθούμε στην ποδοσφαιρική δραστηριότητα για όσους ασχολούνται, παίζει η ομάδα της Αταλάντα, Α εθνική Ιταλίας.

Η πόλη διαθέτει και αεροδρόμιο το οποίο έχει την ιδιαιτερότητα να βρίσκεται πολύ κοντά στο Μιλάνο αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Β. Ιταλίας με μεγάλη τουριστική και εμπορική κίνηση. Η πόλη δεν είναι και από τις μεγαλύτερες της Ιταλίας , έχει 120.000 κατοίκους και δίπλα στο Μιλάνο των 6 εκατ. και των 3 μεγάλων αεροδρομίων μοιάζει ο φτωχός συγγενής του πλούσιου παντοκράτορα. Το αεροδρόμιο λοιπόν δεν παρουσίαζε κίνηση και η πόλη αν και είχε μνημεία και την μεσαιωνική πόλη που ανεβαίνεις με τελεφερίκ που ήταν γραφικότατη αλλά οι περισσότεροι προτιμούσαν να πάνε Μιλάνο, Μπρέσια, ή και Κόμο απευθείας και περνούσαν για καμία μέρα και από το Μπέργκαμο.

Έτσι οι τοπικοί άρχοντες αποφάσισαν με την συγκατάθεση και του αερολιμένα της πόλης να φωνάξουν την Ryanair και να κάνουν το αεροδρόμιο βάση της εταιρίας για την κεντρική Ευρώπη. Αποτέλεσμα σε 8 χρόνια λειτουργίας του όλου επιχειρήματος ήταν να έχουνε στην πόλη 8,5 εκατομμύρια αφήξεις τον χρόνο με την εταιρεία να βοηθάει να κάνει πολλές πτήσεις πρωινές και αυξάνοντας λοιπόν τις μηδενικές διανυκτερεύσεις, σε αριθμό με 6 μηδενικά. Επίσης ένα υπερσύγχρονο καινούργιο αεροδρόμιο που μπορεί και εξυπηρετεί την όλη κίνηση που χρηματοδοτήδηκε σε μεγάλο βαθμό και από την εταιρεία.

Η πόλη να σφύζει από τουρίστες και τα ξενοδοχεία σε αρκετά ποιο τσουχτερές τιμές από ότι στην Πάντοβα. Αν το ίδιο επιχείρημα γίνει και με τον δικό μας αερολιμένα, ένα επιχείρημα όχι τόσο εύκολο, αλλά όχι και ακατόρθωτο, ίσως να έρθει ανάπτυξη και από αυτό τον τομέα. Εταιρίες χαμηλού κόστους υπάρχουν αρκετές όπως η Easyjet, Ryanair,κλπ. Επίσης μπορεί να αναπτυχθεί και σαν εμπορικός κόμβος πτήσεων κάργκο για την περιοχή σε συνδυασμό και με τον σιδηρόδρομο και την Εγνατία προς Τουρκία και Βουλγαρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου